Hegedus Design Logo

Mennyibe kerül egy weboldal? A 7 legfontosabb tétel, amit érdemes ismerned

Tartalomjegyzék

1. Domain és tárhely költségei

Egy weboldal elindításának első és alapvető költségei a domain név és a tárhely megvásárlásából adódnak. Ezek nélkülözhetetlenek, hiszen a domain név az, ami által a látogatók megtalálják az oldaladat, míg a tárhely biztosítja a weboldalad működéséhez szükséges infrastruktúrát.

Költségelem

Éves ár (HUF)

Megjegyzés

Domain név

3 000 – 15 000

A végződéstől függően változik (.hu, .com stb.)

Megosztott tárhely

10 000 – 30 000

Alapvető igényekhez elegendő

VPS tárhely

30 000 – 100 000

Több erőforrás és jobb teljesítmény

Dedikált tárhely

100 000 – 300 000+

Nagy forgalmú oldalakhoz, egyedi igényekhez

1.1. Domain név költségei

A domain név kiválasztása az első lépés egy weboldal felépítésében. Az ár függ a választott végződéstől (.hu, .com, .net stb.), valamint attól, hogy mennyire ragaszkodsz egy adott névhez. Vannak ugyanis olyan domain nevek, amelyek már foglaltak, viszont a tulajdonosuk egy bizonyos összegért hajlandó megválni tőlük – ez az összeg azonban több százezer forintra is rúghat. Egy alap .hu domain általában évi 3 000-5 000 forintba kerül, míg egy népszerűbb végződés, mint a .com, akár 10 000-15 000 forint is lehet évente.

1.2. Tárhely költségei

A tárhely szolgáltatás kiválasztása szintén fontos lépés. Kezdő weboldalak esetén elegendő lehet egy megosztott tárhely, ami évi 10 000-30 000 forintos költséggel jár. Ha azonban nagyobb forgalomra, vagy több adatot kezelő oldalra van szükség, érdemes VPS (virtuális privát szerver) tárhelyet választani, amelynek ára évente 30 000-100 000 forint között mozog. A legmagasabb kategóriát a dedikált szerverek képviselik, melyek 100 000 forinttól kezdődően akár több százezer forintos éves költséggel is járhatnak.

1.3. Rejtett költségek

Fontos figyelni a tárhelyszolgáltatók által kínált csomagokra, mivel gyakran az első év kedvezményes, de a megújítási árak jelentősen magasabbak lehetnek. Emellett érdemes olyan szolgáltatásokat is figyelembe venni, mint a biztonsági mentés, az SSL tanúsítvány és az e-mail szolgáltatások, melyek további költségekkel járhatnak.

 

Az általam leginkább javasolt tárhely:

Sybell tárhely

2. Weboldal tervezés és fejlesztés

A weboldal megjelenése és funkcionalitása nagyban meghatározza a látogatói élményt, és ezzel együtt a sikerességet is. A weboldal tervezésének és fejlesztésének költségei az egyszerű sablonoktól az egyedi fejlesztésig terjedhetnek, az igényektől függően.

2.1. Grafikai tervezés költségei

Egyedi grafikai tervezés, mint például logó, arculat, színséma kialakítása 30 000-150 000 forint között mozoghat, attól függően, hogy mennyire komplex megoldásokat kérsz. Egy alap logó elkészítése viszonylag olcsó, de egy teljes arculat kidolgozása már magasabb költségekkel járhat.

2.2. Webfejlesztési díjak

A weboldal fejlesztése során két fő megközelítést választhatsz: sablon alapú vagy egyedi fejlesztés. Egy sablon alapú weboldal készítése kevesebb munkát és költséget igényel, 50 000-200 000 forint között mozog. Az egyedi fejlesztés viszont a weboldal minden egyes elemét a te igényeid szerint alakítja ki, amely akár 300 000 forinttól több millió forintig is terjedhet.

2.3. Extra funkciók

Ha speciális funkciókat, például egyedi kapcsolatfelvételi űrlapokat, foglalási rendszert, webáruházat szeretnél integrálni, ezek további költségekkel járnak. Az ilyen extra fejlesztések ára jellemzően 50 000-500 000 forint között alakul, az igényektől függően.

3. CMS (Content Management System) költségek

A weboldal működtetésének egyik legfontosabb eleme a tartalomkezelő rendszer (CMS), amely lehetővé teszi a tartalmak egyszerű frissítését, új oldalak létrehozását, valamint a weboldal kezelését technikai tudás nélkül. A CMS kiválasztása jelentősen befolyásolja az üzemeltetés költségeit, hiszen egyes rendszerek ingyenesen használhatók, míg mások előfizetési díjat igényelnek.

 

CMS típus

Példák

Költség (HUF)

Megjegyzés

Ingyenes CMS

WordPress, Joomla, Drupal

Ingyenes, bővítményekkel 0-50 000

Alapfunkciók ingyenesek, de prémium bővítményekért fizetni kell.

Fizetős CMS

Shopify, Wix, Squarespace

5 000 – 100 000+ / hó

Prémium funkciók, egyszerűbb használat, webáruház funkciók.

Egyedi CMS

Egyedi fejlesztés

200 000 – 1 000 000+

Kifejezetten a cég igényeire szabva, nagy rugalmasságot nyújt.

 

3.1. Ingyenes CMS-ek

A legnépszerűbb ingyenes CMS rendszerek közé tartozik a WordPress, amely a világ weboldalainak több mint egyharmadát működteti. A rendszer alapverziója ingyenes, de a funkcionalitás bővítéséhez különféle bővítményekre (plugin) és prémium témákra lehet szükség, amelyekért már fizetni kell. Ezek ára változó lehet, egy prémium sablon ára például 15 000-30 000 forint körül mozog, míg egyes bővítmények éves előfizetési díja 10 000-50 000 forint között van.

3.2. Fizetős CMS-ek

A fizetős CMS rendszerek, mint például a Shopify, a Wix vagy a Squarespace, alapvetően előfizetéses modellekre építenek. Ezek havi vagy éves díjat kérnek, ami 5 000-100 000 forint között mozoghat, attól függően, hogy milyen funkciókat szeretnél igénybe venni. Előnyük, hogy egyszerűbb a kezelésük, és gyakran tartalmazzák a tárhelyet és a domain szolgáltatást is. Ezáltal gyorsan és egyszerűen elindítható egy webshop vagy egy komplex weboldal is, különösebb technikai tudás nélkül.

3.3. Egyedi fejlesztésű CMS

Az egyedi fejlesztésű tartalomkezelő rendszerek olyan vállalkozások számára lehetnek ideálisak, akik speciális igényekkel rendelkeznek, és egy olyan rendszert szeretnének, ami teljes mértékben az ő igényeikre szabott. Az ilyen rendszerek költségei jelentősen magasabbak lehetnek, kezdve 200 000 forinttól, de akár több millió forint is lehet, attól függően, hogy mennyire összetett megoldásra van szükség. Ez a megoldás nagy rugalmasságot biztosít, de hosszú távon is szükség lehet fejlesztői támogatásra.

3.4. Bővítmények és témák

A CMS-ek használatakor érdemes figyelembe venni a bővítmények és témák költségeit is. Egy prémium sablon vagy bővítmény éves előfizetése 10 000-50 000 forintba is kerülhet. Érdemes mérlegelni, hogy mely funkciókra van szükség, és melyek azok, amikért felesleges kiadni a pénzt. Ezen költségek optimalizálása jelentősen csökkentheti az üzemeltetési kiadásokat.

4. SEO és marketing eszközök

A weboldalad sikeressége nagymértékben függ attól, hogy mennyire látható a keresőmotorokban és hogyan éred el a célközönségedet. A SEO (Search Engine Optimization) és az online marketing eszközök segítségével növelheted a látogatók számát és javíthatod a konverziós arányokat. Ezek azonban gyakran további költségekkel járnak, amelyekkel érdemes számolni.

Eszköz / Szolgáltatás

Költség (HUF)

Megjegyzés

SEO audit

30 000 – 150 000

Egyszeri költség, az oldal jelenlegi állapotának felmérése.

SEO optimalizálás

50 000 – 300 000+

Havi költség, folyamatos tartalom optimalizálás.

Kulcsszókutatás

20 000 – 100 000

Egyszeri költség, kulcsszó stratégia kialakítása.

Hirdetési költségek

10 000 – 500 000+

Havi költség, Google Ads, Facebook hirdetések.

Marketing automatizálás

20 000 – 200 000+

Havi költség, pl. MailerLite, ActiveCampaign.

Közösségi média kezelés

50 000 – 300 000+

Havi költség, kampányok menedzselése, tartalomkészítés.

4.1. SEO audit és optimalizálás

A SEO audit során a weboldalad jelenlegi helyzetét vizsgálják meg a keresőoptimalizálás szempontjából. Ez magában foglalja a technikai hibák, az oldalon található tartalom, valamint a külső hivatkozások elemzését. Az audit ára jellemzően 30 000 – 150 000 forint között mozog, az oldal méretétől és komplexitásától függően.

A folyamatos SEO optimalizálás havi szinten 50 000 – 300 000 forintba is kerülhet. Ide tartozik a kulcsszavak követése, a tartalom frissítése, új bejegyzések írása és a technikai javítások elvégzése. A SEO-ba való befektetés hosszú távon növelheti az organikus forgalmat, ami az egyik legköltséghatékonyabb módja a látogatók szerzésének.

4.2. Kulcsszókutatás

A kulcsszókutatás az online marketing egyik alapvető lépése, hiszen meg kell határozni, hogy milyen keresési kifejezésekkel találhatnak rá a célcsoportod tagjai az oldaladra. Ennek a költsége egyszeri díjként 20 000 – 100 000 forint lehet, attól függően, hogy mennyire részletes kutatást végzel.

Egy jól felépített kulcsszóstratégia segíthet abban, hogy relevánsabb tartalmakat készíts, és ezáltal jobb helyezést érj el a keresőmotorokban, növelve az organikus forgalmadat.

4.3. Hirdetési költségek

Az online hirdetések, mint például a Google Ads és a Facebook hirdetések, gyors eredményeket hozhatnak, de a költségeket gondosan kell megtervezni. A hirdetési költségek havi szinten 10 000 – 500 000 forint között változhatnak, attól függően, hogy mennyit szeretnél költeni. Fontos, hogy a hirdetési kampányokat rendszeresen optimalizáld, különben a pénzed könnyen elúszhat.

4.4. Marketing automatizálás

A marketing automatizálás eszközei, mint például a MailerLite, ActiveCampaign vagy a HubSpot, lehetővé teszik, hogy automatizált e-mail kampányokat hozz létre, figyelemmel kísérd a felhasználói viselkedést és személyre szabott üzeneteket küldj. Ezeknek az eszközöknek az ára havi 20 000 – 200 000 forint között mozog, az igénybe vett funkcióktól és a feliratkozók számától függően.

4.5. Közösségi média kezelés

A közösségi média kampányok menedzselése és a tartalomkészítés is jelentős költségekkel járhat. Ha egy ügynökséget vagy egy szakembert bízol meg, akkor ennek havi díja 50 000 – 300 000 forint között mozog. Ez magában foglalhatja a posztok tervezését, hirdetési kampányok kezelését és a követők kezelését.

4.6. Mérőeszközök és analitika

Fontos, hogy a marketingkampányok eredményeit nyomon kövesd. A Google Analytics és a Search Console ingyenes eszközök, de vannak olyan prémium analitikai eszközök, mint a SEMrush vagy az Ahrefs, amelyek éves előfizetése akár 100 000 – 500 000 forint is lehet.

5. Karbantartás és frissítések

Egy weboldal létrehozása után is szükség van rendszeres karbantartásra és frissítésekre, hogy az oldal biztonságos, gyors és hibamentes maradjon. A weboldal karbantartási költségei az egyszerű hibajavításoktól az összetett rendszerfrissítésekig terjedhetnek, amelyekkel biztosíthatod, hogy az oldalad folyamatosan megfeleljen a legújabb technikai és biztonsági követelményeknek.

Költségtípus

Költség (HUF)

Megjegyzés

Rendszeres karbantartás

10 000 – 50 000 / hó

Havi díj, kisebb hibajavítások, frissítések.

Nagyobb frissítések

50 000 – 200 000+ / alkalom

Pl. verzióváltás, új funkciók beépítése.

Biztonsági mentések

5 000 – 20 000 / hó

Automatikus mentések, adatvesztés elkerülése.

Technikai támogatás

10 000 – 100 000 / hó

Szakértői támogatás, problémamegoldás.

5.1. Rendszeres karbantartás

A rendszeres karbantartás magában foglalja az oldal frissítéseit, kisebb hibák javítását, valamint a rendszeres ellenőrzéseket. Ha WordPress alapú a weboldalad, akkor a bővítmények, sablonok és maga a rendszer is gyakran frissül, amit érdemes időben elvégezni, hogy elkerüld a biztonsági rések kihasználását. A karbantartási csomagok havi díja 10 000 – 50 000 forint között mozoghat, attól függően, hogy milyen szintű támogatást és szolgáltatásokat veszel igénybe.

5.2. Nagyobb frissítések

Időnként szükség lehet nagyobb frissítésekre is, például amikor a weboldal alapvető CMS rendszere (például WordPress) új főverziót ad ki, vagy ha új funkciókat szeretnél bevezetni az oldalra. Ezek költségei egy-egy alkalommal 50 000 – 200 000 forint között mozoghatnak. Nagyobb változtatások esetén érdemes előzetes felmérést készíteni, hogy a frissítés zökkenőmentes legyen.

5.3. Biztonsági mentések

A rendszeres biztonsági mentések kritikusak a weboldaladat érő adatvesztések és hibák esetén. Az automatikus mentések havi díja 5 000 – 20 000 forint között mozog. Egy jó mentési rendszer lehetővé teszi, hogy bármilyen adatvesztés esetén gyorsan visszaállíthasd a weboldalad egy korábbi állapotába.

5.4. Technikai támogatás

A technikai támogatás során szakértő segítséget kaphatsz a felmerülő problémák megoldásához, legyen szó akár egy hibaelhárításról, akár a weboldalad optimalizálásáról. A technikai támogatás havi díja 10 000 – 100 000 forint között mozog, attól függően, hogy milyen mértékű és minőségű szolgáltatást veszel igénybe. Ezen szolgáltatások lehetnek például a weboldal gyorsításával, biztonsági beállításokkal vagy a felhasználói élmény javításával kapcsolatos feladatok.

5.5. Rejtett költségek

A karbantartás során felmerülhetnek váratlan költségek is, például ha egy nem frissített bővítmény vagy sablon hibát okoz, ami további fejlesztői beavatkozást igényel. Érdemes számolni azzal, hogy időnként szükség lehet extra támogatásra, ami plusz költségeket jelenthet.

6. Egyedi funkciók és integrációk költségei

Egy weboldal esetében gyakran előfordul, hogy az alapfunkciókon túl további, egyedi igényeket is szeretnél megvalósítani. Ilyenek lehetnek a speciális űrlapok, webshop funkciók, foglalási rendszerek, vagy különböző harmadik fél szolgáltatások integrációi. Az ilyen fejlesztések költségei széles skálán mozognak, és jelentősen befolyásolhatják a weboldalad végső árát.

Funkció / Integráció

Költség (HUF)

Megjegyzés

Webshop funkciók

100 000 – 500 000+

Termékkezelés, fizetési rendszerek, szállítási integráció.

Foglalási rendszerek

50 000 – 300 000+

Időpontfoglalás, eseménynaptár, emlékeztetők.

Hírlevél integráció

20 000 – 100 000

E-mail lista építése, automatizált kampányok.

CRM integráció

100 000 – 500 000+

Ügyfélkapcsolat-kezelés, adatbázis szinkronizálás.

Chatbot és élő chat

50 000 – 200 000+

Ügyfélszolgálati eszközök integrálása.

Közösségi média integráció

10 000 – 50 000

Közösségi média beágyazások, megosztó gombok.

6.1. Webshop funkciók

Egy webshop létrehozása jelentős extra költségekkel járhat, különösen, ha összetett termékkezelést, többféle fizetési lehetőséget (pl. bankkártyás fizetés, Barion, PayPal), vagy szállítási integrációkat (pl. GLS, MPL) szeretnél beépíteni. Ezek költsége 100 000 – 500 000 forint között mozoghat, de egy egyedi igényekre szabott webshop esetén akár ennél is magasabb lehet. A webshop funkciók folyamatos karbantartást igényelnek, így a későbbi üzemeltetési költségekkel is számolni kell.

6.2. Foglalási rendszerek

Ha szolgáltatásaidhoz időpontfoglalásra, eseménynaptárra van szükség, akkor egy foglalási rendszer integrációja lehet a megoldás. Egy egyszerű időpontfoglaló rendszer beépítése 50 000 – 150 000 forint között mozog, de ha emlékeztetőket, több felhasználói jogosultságot vagy komplexebb funkciókat szeretnél, akkor az ár 300 000 forint felett is lehet.

6.3. Hírlevél integráció

A hírlevélküldő rendszerek (pl. MailerLite, Mailchimp) integrálása segít az e-mail lista építésében és az automatizált marketingkampányok lebonyolításában. Ennek költségei 20 000 – 100 000 forint között mozognak, attól függően, hogy milyen funkciókat szeretnél használni, és mennyire bonyolult a beállítási folyamat.

6.4. CRM integráció

Az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek (CRM) lehetővé teszik az ügyfelek adatainak nyomon követését, az értékesítési folyamatok optimalizálását és az ügyfélszolgálat hatékonyabb működését. Az ilyen rendszerek beépítése és testreszabása 100 000 – 500 000 forint között mozoghat, a vállalkozás igényeitől függően. Egy komplex CRM rendszer bevezetése, mint például a Salesforce vagy a HubSpot, magasabb költségeket is jelenthet.

6.5. Chatbot és élő chat

Az élő chat és chatbot integrációk egyre népszerűbbek a weboldalakon, mivel gyors és hatékony ügyfélszolgálatot biztosítanak. Egy alapvető chatbot integrálása 50 000 – 100 000 forint körüli költséggel jár, míg az élő chat funkció bevezetése akár 200 000 forint is lehet. Az ár függ a chatbot képességeitől és a beállítási folyamat bonyolultságától.

6.6. Közösségi média integráció

A közösségi média integrációk, mint például a közösségi megosztó gombok, Instagram vagy Facebook feed beágyazások, viszonylag alacsony költségűek, jellemzően 10 000 – 50 000 forint között mozognak. Ezek segítenek a látogatóknak abban, hogy megosszák a tartalmaidat, és több platformon is kapcsolatba lépjenek veled.

6.7. Egyedi fejlesztések

Ha speciális igények merülnek fel, például egyedi űrlapok, speciális adatkezelés vagy valamilyen egyedi üzleti folyamat automatizálása, akkor ezek a fejlesztések 100 000 forinttól több millió forintig terjedhetnek, attól függően, hogy milyen komplexitást igényel a megvalósítás.

7. Biztonság és adatvédelem költségei

Egy weboldal működtetése során elengedhetetlen a megfelelő biztonsági intézkedések és az adatvédelem biztosítása. Ezek a lépések nem csak a weboldal védelmét szolgálják, hanem a felhasználók adatainak biztonságát is garantálják, különösen a GDPR szabályozásnak megfelelően. A biztonság és adatvédelem biztosításának költségei változóak, attól függően, hogy milyen szintű védelmet szeretnél nyújtani.

Biztonsági és adatvédelmi eszközök

Költség (HUF)

Megjegyzés

SSL tanúsítvány

0 – 50 000 / év

Az alap tanúsítványok ingyenesek, de a fejlettebbek fizetősek.

Biztonsági bővítmények

10 000 – 50 000 / év

Pl. Wordfence, Sucuri, iThemes Security.

GDPR tanácsadás

50 000 – 200 000 / alkalom

Személyre szabott adatvédelmi szabályzat elkészítése.

Adatvédelmi és cookie tájékoztató

20 000 – 100 000

Az oldalhoz illeszkedő szabályzatok és tájékoztatók.

Weboldal biztonsági mentés

5 000 – 20 000 / hó

Automatikus biztonsági mentések, adatvesztés elleni védelem.

Tűzfal és DDoS védelem

10 000 – 100 000+ / év

További védelem a támadások ellen.

7.1. SSL tanúsítvány

Az SSL (Secure Sockets Layer) tanúsítvány biztosítja a felhasználók adatainak titkosított kommunikációját a weboldalon keresztül, ezáltal védi a személyes adatokat, jelszavakat és a pénzügyi tranzakciókat. Az alap SSL tanúsítványok ingyenesek (pl. Let’s Encrypt), de ha magasabb biztonsági szintre van szükség, például egy EV (Extended Validation) tanúsítványra, annak éves költsége akár 50 000 forint is lehet.

7.2. Biztonsági bővítmények

A weboldal biztonságának növeléséhez érdemes olyan bővítményeket használni, mint a Wordfence, a Sucuri vagy az iThemes Security, amelyek segítenek megvédeni az oldalt a rosszindulatú támadásoktól, malware-től és brute force támadásoktól. Ezeknek a bővítményeknek az ára évi 10 000 – 50 000 forint között mozog, attól függően, hogy milyen funkciókat kínálnak, és mekkora a védelem mértéke.

7.3. GDPR tanácsadás

A GDPR (General Data Protection Regulation) szabályozásnak való megfelelés elengedhetetlen, ha az oldalad személyes adatokat kezel, például hírlevél feliratkozásokat vagy webáruházat üzemeltet. Egy szakértő által készített GDPR megfelelési audit és a szükséges szabályzatok elkészítése 50 000 – 200 000 forintba kerülhet, az oldal komplexitásától függően.

7.4. Adatvédelmi és cookie tájékoztató

Minden weboldalnak, amely adatokat gyűjt, rendelkeznie kell adatvédelmi és cookie tájékoztatóval. Ezek a dokumentumok részletesen leírják, hogy milyen adatokat gyűjtesz, hogyan kezeled őket, és milyen jogai vannak a felhasználóknak. Az ilyen tájékoztatók elkészítése 20 000 – 100 000 forint között mozog, attól függően, hogy mennyire részletesek és testreszabottak.

7.5. Weboldal biztonsági mentés

A rendszeres biztonsági mentések kritikus fontosságúak egy weboldal adatainak védelme szempontjából. A biztonsági mentés lehetővé teszi, hogy adatvesztés vagy támadás esetén gyorsan helyreállítsd a weboldalt egy korábbi, működőképes állapotba. Az automatikus mentési szolgáltatások havi 5 000 – 20 000 forintba kerülnek, és tartalmazhatják a napi, heti vagy havi mentéseket is.

7.6. Tűzfal és DDoS védelem

A tűzfal és a DDoS (Distributed Denial of Service) védelem segít megakadályozni, hogy a weboldalad túlterheléses támadások vagy illetéktelen hozzáférési kísérletek áldozatává váljon. Ezek a védekezési formák különösen fontosak, ha érzékeny adatokat kezelő oldalt üzemeltetsz. A tűzfal és DDoS védelem éves költsége 10 000 – 100 000 forint között mozog, attól függően, hogy milyen szintű védelmet szeretnél.

7.7. Kiberbiztonsági biztosítás

Nagyobb vállalkozások és érzékeny adatokat kezelő weboldalak számára érdemes kiberbiztonsági biztosítást is kötni, amely fedezheti a támadások, adatvesztések vagy adatlopások miatti károkat. Ennek éves díja 100 000 forinttól kezdődhet, és jelentősen magasabb is lehet, attól függően, hogy milyen fedezetet választasz.

Összefoglalás

A weboldal felépítésének és működtetésének költségei sok tényezőtől függnek, és a végleges összeg a választott funkcióktól, szolgáltatásoktól és védelmi megoldásoktól függően alakul. Az itt bemutatott költségek csupán iránymutatások, amelyek segítenek abban, hogy jobban megértsd, milyen kiadásokkal kell számolnod egy professzionális weboldal esetében.